tiistai 8. huhtikuuta 2014

äidille painokontrolli

Mulla oli eilen käynti terveyskeskuksessa ja oli sama nainen siellä joka hoiti suurimman osan neuvolakäynneistä kun odotin Joelia. J tuli pojan kanssa myös mukaan sinne ja siellä sitten se nainen otti minun painon puheeksi kun olen raskauden jälkeen jonkun verran tosiaan laihtunut ja hänenkin mielestä sitten liikaa vissiin ja aamupaino huitelee lähellä alipainoa tai en siis ole alipainoinen, mutta liian lähellä. Ja sitten hirmuinen kysely siitä miten syön ja mitä ja paljonko liikunko ja semmoista. No sanoin,että olen kyllä yrittänyt nyt jonkun aikaa vähän paremmin napsia ruokaa ja,että ei tuo paino enää ole vähään aikaan laskenut ja olen vähäsen saanut lisää sitä, mutta eipä tuo paljoo auttanut vaan se nainen määräsi minulle toukokuun loppuun painokontrollin eli minun painon pitäis olla vähän noussut siihen mennessä(en sitten tiiä mitä tapahtuu jos ei ole noussut..) Ja tarvitsen myös ehkä ravitsemusterapeuttia..että sellaista minulle. Ja tuo saarnaaminen johtunee osittain siitä,että menkat ei ole nyt kahteen kuukauteen tullut( ja joo olen tehnyt raskaustestin ja oli negatiivinen kun sitäkin se kysyi) luultavasti juuri sen takia,että olen laihtunut vähän enemmän. Varmuuden vuoksi kuitenkin minun pitää viikko ennen painokontrollia käydä verikokeissa ja ne sitten katsoo kuitenkin kilpirauhasarvot ja jotain.

Vaikealle tuntuu ajatus siitä, että on melkein PAKKO SAADA muutaman kilo painoa lisää tässä vähän yli kuukauden aikana. Pitäs muuttaa ajattelutapaa tässä pikkuhiljaa..kyllä mä tiiän,että olis ehkä parempi saada muutama kilo sitä painoa lisää eikä se tekis minusta vielä läskiä, vaikka painaisinkin jonkun 58-60kg esim. Jotenkin vaan silti sitä pelkää,että kohta taas näyttää sellaiselle turvonneelle pullamössöläskille kun vihdoinkin alan melko tyytyväinen olla tähän kroppaan enkä itse näe itteeni liian laihana tai no jalat on ehkä vähän rimpulat, mutta ei muuten. Ja syön minä paremmin kuin vähän aikaa sitten ja nykyään ihan ok hyvin voin nauttia karkin syönnistä kun taas joku aika taakse päin rupesin tyyliin itkemään siitä pahasta olosta mikä minulle tuli kun söin 200g karkkia. Enkä enää ihan polje jollain kuntopyörällä tuntia päivässä niinkuin joskus poljin ja joskus menis se puolitoista tuntia helposti.

Loppuun vielä,että mitään syömishäiriötä minulle ei ole eli en oksentele tai mitään sellaista(sitäkin minulta kyseltiin), mutta vaikeaa tämä on silti. No pitää tässä vaan yrittää tajuta että parempi olla pari kiloa painavampi niin saattais ne kuukautisetkin ehkä joskus tulla ja joskus parin vuoden päästä ehkä toinenkin lapsi..

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti