keskiviikko 25. syyskuuta 2013

1kk

Eilen meidän murunen täytti jo 1kk! Hurja miten nopeasti se aika vaan oikeasti menee..huhuh. Aika menee nopsaan, mutta silti tavallaan tuntuu, että poika ois meidän kanssa ollut kotona kauemminkin kuin kuukauden.. outoa. On ihanaa kyllä olla äiti maailman ihanimmalle pikkumiehelle. 

1kk on mennyt tosiaan nopeasti ja on ollut aikas ihanaa aikaa, vaikka tietysti olen myös välillä ollut tositosi väsynyt ja stressaantunut jne. Joskus väsyttää tietysti todella paljon ja on tuntunut ettei vaan jaksaisi tehdä mitään muuta kun maata sängyssä, mutta kyllä suurimman osan ajasta on ollut kivaa. Ja poika on kasvanut jo paljon syntymästä ja poitsun hymyt on jotain niin sydämen sulattavaa, että ne piristää kyllä aina. Kyllä kuitenkin äitinä olo on silti enemmän ihanaa ja palkitsevaa, vaikka välillä väsyttääkin ja tuntuu ettei jaksa tehdä yhtään mitään.

 Ja voin kyllä sanoa, että itse en ikinä voisi pärjätä yksinhuoltajana. Juha on niin hyvä ja paras isä ja on hyvin hoitanut poikaa ja auttanut mua aina kun kerkeää. Silloin kun sairaalassakin vielä oltiin ja sieltä päästiin niin enhän mä edes pystynyt kunnolla istumaan joten en voinut melkein mitään tehdä ja J hoiti lasta kun minä en paljoo pystynyt mitään muuta kun imettämään. Joten olen kyllä kauhea, koska pari päivää sittenkin vaan valitin kun se ei muka mua auttaisi missään ja saisin itse kaiken tehdä. Joo mua välillä väsyttää tosi paljon ja stressaa kaikki, mutta pitäis silti osata näyttää, että arvostaa jne. Kun arvostan tosi paljon J:n apua ja se on mulle maailman paras mies ja lapselle paras isä..se jaksaa kuunnelle mun murheita ja lohduttaa mua kun mulla on vaikeaa. Mutta joo jospa musta ei ihan kauheaa kuvaa silti tuon takia saa, koska en mä nyt kuitenkaan aina mikään valittaja ole..

Aiheen vaihdos taas tuohon meidän pikkuseen joka on 1kk ja siitä voisinkin vähän kertoa.

 Poika tosiaan on kasvanut paljon siitä miten pieni se oli vielä sairaalassakin tai kun kotiin päästiin. Ja hymyistä olen tuhat kertaa puhunut melkein, mutta hymyilee jo tosi paljon aina takaisin. Ja päätä kannattelee kyllä hämmästyttävän hyvin tai olen kuvitellut ettei vielä tuon ikäisenä noin hyvin kannattelisi, mutta kylläpä vaan osaa pikkumies. Murunen tykkään vaunuiluista..nukahtaa melkein aina heti kun vaunuihin laittaa( hyvä vanhemmille niin saa itsekin lenkkeillä) Kylvyssä tykkää yleensä myös käydä se on kivaa kun on niin lämmintä vettä..paitsi eilen rupesi joku vähän kiukuttamaan kun oli vähän aikaa pesty ja ei ollutkaan niin kivaa. Syö tosi hyvin myös poika ja osaa kyllä ilmoittaa kun on nälkä..ja hyvin pärjätään ilman korvikkeita. Muuten ei oikein turhia kitise murunen vaan on ihan nätisti ja hyvällä tuulella jos ei ole nälkä taikka masupipu tai sellaista. Ja yöllä saattaa nukkua parhaimmillaan joskus 3h putkeen ja se on jo luksusta jos vertaa siihen, että joskus huonoina öinä voi jo tunnin tai puolen päästä vaatia ruokaa. Hyvin siis saadaan kuitenkin yleensä yöt nukkua. Ja niin d-tipatkin meillä aloitettiin jo tuossa kaksi viikkoa sitten. 

Ja huomenna meillä on sitten se 1kk neuvola joten kirjoittelen sitten mites on kasvanut ja muuta..eli palailen viimestään lauantaina :)


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti