torstai 28. marraskuuta 2013

Joel 3kk

Niin täällä on vaan aika mennyt nopeasti..meidän pieni ihme on jo 3kuukautta vanha vauveli<3 Elämä on ollut ihanaa äitinä ja jokainen päivä on mahtava kun on tuollainen pieni ihanuus meillä en vaihtais kyllä sekuntiakaan pois! Ja Joel voisi vähän itse kertoa miten päivät sujuu ja mitä 3kk osaa täällä :)

Moi..minä Joel ekaa kertaa täällä kirjoittelen. Tänään minä olen jo 3kuukautta vanha..äiti on varmaan siitä jo teille kertonutkin. Kasvan ihan hurjaa vauhtia ja opin kokoajan uutta. Äiti välillä harmittelee, että en ole enää kohta mikään pikkuvauva kun kasvan niin hurjan nopeasti. Tietysti äitistä on hienoa nähdä miten opin kaikkia uusia juttuja.


Kehittymistä

Minä olen tässä muutaman viikon jo yrittänyt kovasti kääntyä mahalleni, mutta en ole ihan vielä onnistunut. Tosi lähellä on ollut onnistuminen, mutta ei vielä ihan..ehkäpä minä kohta jo osaan pitää vain ahkerasti harjoitella aina kun äiti tai isi laittaa minut leikkimatolle. Minä tykkään olla leikkimatolla kun siinä on paljon kaikki kivoja värikkäitä juttuja..huippu kivoja kaikki ne lelut. Osaan jo ottaa niistä kiinni ja ne on tosi kiinnostavia. Olen oppinut myös paljon erilaisia ääniä ja tykkään jutella kaikille aina.

katsokaa näin hyvin kannattelen päätäni..olen osannut kyllä jo kauan

äiti oli kuvannu kun minä olin leikkimässä

Syöminen

Minä en vielä saa syödä kun maitoa..ihan tylsää. Äiti ja isikin syö niin hyväntuoksuisia ruokia. Äiti sanoo, että ei mene kauaa kun minäkin saan alkaa maistelemaan soseita..mitä ne sellaiset on..onko ne hyvänmakuisia? No olen kuitenkin pärjännyt hyvin äidinmaidolla, mutta joskus olen myös saanut korviketta..esim silloin kun äiti vaikka käy salilla ja mummi on minun kanssani sen aikaa. Se korvikemaito haisee vähän oudolle ja aluksi en lainkaan tykännyt siitä vaan välillä vähän irvistelinkin kun ei ollut niin hirmuisen hyvää, mutta olen jo tottunut siihen. Jos saan korviketta niin syön sitä yleensä jonkun 70ml - 120 ml ja äiti tai isi laittaa sinne aina jotkut D-tipat mitäköhän nekin on.

Luonteenpiirre

Olen yleensä enimmäkseen iloinen ja tyytyväinen lapsi..niin äitikin sanoo olen kuullut. Äiti sanoo, että olen helppo lapsi..onko olemassa sitten muka vaikeitakin lapsi..eikö kaikki ole helppoja. Juttelen kaikille paljon ja naureskelen kauheasti..minulla on tosi hauskaa..ainakin jos on masutäynnä ruokaa ja minulla pitää myös välillä olla seurana äiti tai iskä.  En siis itke oikeastaa ihan turhaan vain jos olen kovin nälkäinen tai minulla ei sillä hetkellä ole tarpeeksi seuraa..äiti sanoo, että olen malttamaton jos rupean itkemään heti kun äiti lähtee näköpiiristäni pois tai suutun jos en heti saa ruokaa. Ei kai kukaan halua olla nälkäinen ja äiti ja isi voi itse vaan hakea ruokaa kaapista..niillä on helppoa.

minulla oli äidin kanssa hauskaa..sillä oli ihan hassut jutut


olin vähän surullinen..yleensä kuvissa hymyilen



Nukkuminen

Yleensä alan illalla väsymään joskus yhdeksän ja kymmenen välillä ja silloin rupean siis yöunille. Joskus jos on ollut vauhdikaspäivä niin voin jo kahdeksankin aikaan ruveta nukkumaan. Öisin herään yleensä kahdesti syömään ja isi vaihtaa minulle vaipan jos on tarve. Monesti isi käy hakemassa minut omasta sängystäni isin ja äidin sänkyyn syömään..en enää nuku heidän vieressään kun pärjään hyvin omassakin sängyssä, mutta joskus kyllä olen aamuyöstä jäänyt iskän viekkuun nukkumaan. Onko äiti muistanut kertoa, että olen parina yönä nukkunut koko yön heräämättä kertaakaan syömään..ajattelin, että saa isi ja äiskäkin nukkua kun näyttivät niin väsyneille

äiskä ja iskä laitto minut sänkyyn vaikka ei väsyttänyt ja sano, että pitäs ruveta jo nukkumaan


äiti oli tyhmä ja kuvas vaikka halusin yrittää nukkua ihan rauhassa


äiti oli ottanut musta myös kuvan kun nukuin


Nyt minun kuitenkin pitää lopettaa tämä kirjoittaminen ja taidan mennä syömään kun on jo hiukan nälkä..ja kellokin on jo niin paljon, että iskäkin tulee kohta kotiin enää tunti jäljellä äiskä kertoi äske..whippii!!Kiitos kuitenkin kaikille äiskän lukijoille jos luitte loppuun asti ja kertokaa jos tahdotte muullonkin kuulla miten minulla menee päivät!

ainiin ja unohdin kertoa, että äiti sanoi minun saavan neuvolassa tänään rokotteita. Sattuukohan ne..äiti sanoi, että se saattaa itkeä, mutta miksi kun ei äiti niitä saa..onko äiti vähän höperö.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti