perjantai 21. helmikuuta 2014

kotiäiti look

Huomaa kyllä ulkonäöstäkin, että oon kotiäiti. Ei mulla enää ole aina aikaa meikata todellakaan joka aamu tai saati sitten, että olisi halua taikka innostusta käyttää omaa pientä vapaa aikaa meikkailuun..ehei mieluummin juon vaikkapa aamukahvini rauhassa. Välillä olisi aikaa laittautua, mutta harvemmin on. Enkä myöskään jaksa joka aamu laittaa hiuksiani niin kuin ennen ..eli viettää aikaa tunnin peilin edessä. Kyllä tietty hiukset yleensä aamun illoin harjaan ja päivälläkin aina välillä, mutta mikään ei pelasta huono hiuspäivää niin hyvin kuin nopea nuttura ja siinä ei mene kuin hetkin kun hiukset laittaa jotenkuten nutturalle..eikä tarvitse tosiaan tuntia harjailla, tupeerata suoristaa ja sitten taas kihartaa ja taas suoristaa hiuksia kun ei meinaa niitä mitenkään saada hyvin.

Ja vaatteet oli myös hirmuinen ongelma aina..joka ikinen aamu piti tosi kauan miettiä, että mitäköhän sitä laittais päälle ja saatoin 2 tai 3 kertaa päivän aikana vaihtaa vaatteet toisiin kun ei ollutkaan hyvät. Ja shoppailin tosi paljon (ok shoppailen kyllä vieläkin aina silloin tällöin) ja nyttenkin on kaappi täynnä vaatteita joista suurin osa on ihan liian isoja ja ei käy mulle ollenkaan,koska kiloja on lähtenyt sen verran. En näyttänyt pulleampana hyvälle vaatteissa, mutta en kyllä näytä nyttenkään, koska teltta päällä ei näytä hyvälle. No nyt sentään voin lähteä jossain kollareissakin kauppaan(niin ei ollut ennen) . En silti tarkoita sitä, että jossai reikäpieruverkkareissa aina hengailen kaikkialla vaan kyllä tykkään näteistä vaatteista ja tykkään shoppailla itselleni edelleen ja seurata muotia hiukan, mutta ei silti massan mukana pelkästään mennä.



sotkunuttura

Sellainen olin ennen..siis ennen kun olin äiti! Ennen meikkasin joka aamu yleensä ja en todellakaan edes harkinnyt asioille lähtöä ilman meikkiä ja ilman, että hiukset oli hyvin. Olin aina tarkka siitä mille näytän jos käyn kaupassa, vaikka ostamassa purkin maitoa. Oikeesti mitä h*lvettiä oon kelannu..kuka mua kattoo jos meen jotain ruokaa kaupasta ostamassa.Ja kotonakin piti olla hirveät pakkelit päällä ihan kuin joku mua siellä kattois..No J toki näki ja senkin mielestä oli tyhmää, että aina piti olla kauheat meikit ja kaikkialle lähteminen kesti kun mun piti laittaa itseni roskanvientikuntoon :D(no ok en meikannu jos vein vaan roskat, mutta ymmärrätte mikä tässä on pointti!!?) Nykyään käyn lähes aina asioilla ilman meikkejä ja se on ihan normaalia mulle nykyään, vaikka en todellakaan ole mikään luonnonkaunis.  Ja talvi on niiiin helpotus, koska hiuksia kun ei kerkeä laittamaan niin voi vaan vetästä sen pipon päähän ja eikun menoks. Niin helppoa eikä todella ihokaan ole enää niin kakassa kunnossa kun ennen ja ilmankos näppyjäkään ei niin helpolla tule kuin ennen. Ja rahaakin säästyy hiukan kun ei mene niin kauheasti rahaa meikkeihin..ja johonkin pidennyksiin!Kiitos äiteydelle..pelastit ihoni ja lompakollani ei ole enää anoreksia!


Ja nyt meikkaan siis aikas harvoin ja joskus en laita kun nopsaa hitusen ripsaria ja olen valmis. Tietty jos on jotain juhlia tai sitten käyn kaupungissa shoppailemassa niin yleensä meikkaan, mutta muuten pärjään hyvin ilman.

Onko muilla kotiäideillä aina aikaa tai mielenkiintoa laittaa itseään joka päivä? Vai onko muutkin niin kuin minä? :)

2 kommenttia :

  1. Itse tulee kyllä edelleen lähes joka aamu käytyä suihkussa, vähintään suoristettua hiukset ja meikattua edes kevyesti. Vaatteet tosin ovat aina ne kollarit ja toppi... en tosiaan tiedä miks tuhlaan vähän oman aikani tollaseen. Toisaalta ehkä ajattelen niin, että kun saan itteni laitettua "normaalin näköseks", mieskin tajuaa töistä tullessaan että oon saanut edes jotain tehtyä, mikäli hän ei huomaa keittiön siisteyttä, peitettyä sänkyä ja pestyjä vaatteita...

    Niia ja Miika 5kk :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. minä en kovin usein just sitä vähää omaa aikaa minkä saan niin jaksa käyttää meikkailuun/hiusten laittamiseen, mutta joskus kyllä meikkailen nykyäänkin. En vaan läheskään niin usein mitä ennen ja en ihan niin paljoa jaksa stressata siitä mille näytän kun ei sillä niin väliä ole jos ei ole aina naama laitettuna. jos jotakin muuta haittaa niin se on sen ihmisen oma ongelma sitten :)..ja en ole niin pinnallinen ihminen enää sitten vissiin kun joskus

      Poista