maanantai 20. tammikuuta 2014

elämäni ehkä pelottavimmat 40 minuuttia

Mulla on monta fobiaa..ei siis mitenkää liikaa älyttömiä vaan esim: pelkään hämähäkkejä(paljon!),korkeanpaikan kammo ja sitten pelkään hissejä tai siis lähinnä oon aina kun muistan niin välttänyt hissejä, koska pelkään jääväni niihin jumiin. Nyt me asutaan kerrostalossa jossa on hissi ja täällä ekaa kertaa olen uskaltautunut menemään yksin hissiin..siis ikinä ennen en ole mennyt yksin, koska olen pelännyt liikaa, että se jää johonkin jumiin tai sitten yhtäkkiä vaan tipahtaa(niinkuin jossain jenkkileffassa) Ekat kerrat oli tosi jänniä mennä hissiin, mutta kyllä kun pari kertaa oli mennyt hissillä niin mietti miksi sitä pelkää, että eihän mulle muutenkaan niin kävisi, että jumittais johonkin..ei minulla niin huonoa tuuria voi olla. Ja pakko minun oli kohdata pelkoni ja uskaltautua menemään hissiin, koska pojan kanssa jos halusi ulos niin on tasan kaksi vaihtoehtoa mennä vaunuilla hissillä tai kantaa eka vaunut kolme kerrosta alas ja poika sen jälkeen ja eikun takaisin kotiin tullessa sama uusiksi ja viimeinen vaihtoehto ei houkuta. Paitsi lauantaina sattuneen jutun takia nyt en vähään aikaan ole kulkemassa hissillä..en varmasti!

Lauantai iltana katsottiin putousta ja yritettiin saada Joel nukkuu, että voitas putouksen jälkee katsoa leffa yhessä ihan rauhassa ja sanoin, että voisin käydä R-kioskilta nopsaa hakeaa karkkipussin itelleni kun tekee älyttömästi mieli karkkia ja leffaa katsoessa voisin mussuttaa niitä ja kun meiltä ei ärrälle ole kun muutaman sadan metrin matka, että kerkeän jos vielä lähen. Kello oli jotain 20:40 kun lähin tuosta ja tilasin siis hissin kun me asutaan kolmannessa kerroksessa ja ajattelin, että pääsen nopsaa enkä tömistä käytävässä jos menen juosten melkein portaat, että kerkeän varmasti. No enpä osannut aavistaa kuinka pitkäksi minun hissimatka venyy ja jos osaisin nii todellakin olisin jättänyt menemättä!!

 Hissiin sitten menin ja sitte se lähti liikkeelle ja samalle hetkellä mulle iski aivan tajuton paniikki, koska se ryminä mitä se hissi piti niin sai mut jo pelkäämään ja sydän hakkas jo tosi kovaa ..se pysähty toiseks alimpaa kerroksee ku siihe oli tarkotuski no sitten se lasiovi ei auennu joten menin vielä enemmän paniikkiin kun en päässy ulos no sitten ajattelin testaa, että laitan alimpaa kerroksee(jos pääsisin siitä ulos)..no joo taas hetki sitä hirvee ryminää ja nyt se ei avannu ees niitä semmosia ovia jotka tulee hissin sivuilta siihe eteen enne ku se lähtee liikkeelle. Soitin ihan paniikissa J:lle hälyn ja se soitti takas ja itkusena selitin, että en päässy hissistä pois, että auttaa mut h*lv*tin nopee pois sieltä, että mä pelkään. Se tuli sitte siihe alas ja selitin, että hissi sekos ja en pääse pois ni se joutu sit hakee pojanki siihe rappukäytävää sen kanssa. Naapureitaki tuli muutamia siihen paikan päälle ja taloyhtiön puheenjohtaja+ joku muu mies ni välillä laitto hissistä 2 kertaa sähköt pois ja uusiks, että jos se sitten aukasis ne ovet ja aukashan se sen toisen, että näin sitä seinää ja sitten sen lasi oven ylemmältä kerrokselta. Välissä painoin sitä nappulaa mistä ne yhistää sen johonkin jos se just jumii tai jotain niin ne sitten sieltä laitto palokunnalle menee hälytyksen, että pitää apua saada. Kun niillä on vaan joku avain millä ne sellaset lasi ovet saa auki..ja mä odottelin itku kurkussa siellä joku 40-45min, että mä pääsen pois.Onneks niitä naapureita oli siinä ja näin ne ja J oli myös pojan kanssa siinä odottelemassa ja rauhotteli mua. Tuntu, että niillä palomiehillä meni ikuisuus ja kun ne tuli niin ois tehny mieli itkeä onnesta, koska oli niin mahtavaa kun ne nosti mut pois sieltä hissistä  ja pääsin J:n ja pojan luo!<3 Klo 21:30 siis pääsin sieltä pois eli joku 40-45minsaa tosiaan olin siellä jumissa. Ja  koko tuo juttu oli ihan kauheeta, koska mä oon aina pelänny, että mulle kävis noin ja nyt kävi..enää en todellakaan vähään aikaan kulje hissillä!

Ja ei taida hissi edes vielä toimia, koska sillä ei ole kukaan kulkenut sen lauantaina jälkeen kun meidänkin asuntoon siis kuuluu hyvin jos se liikkuu. Se on siellä alimmassa kerroksessa, mutta nyt ne ovet on kiinni sillain normaalisti, että ei niitä seiniä nää sieltä niinkun ei pitäiskään.

Ja toivottavasti muiden lauantai ilta oli parempi kun minulla :)!

4 kommenttia :

  1. HUI KAUHEEE!!! Mulla on ihan samanlaisia pelkoja. huihhhh!!! En taida uskaltaa mennä sen vähempää hissiin enää.

    Onneks selvisit!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mua pelotti aika paljon ja hirmu ahistavaa oli olla siellä kun se ei muutenkaan mikään kovin iso ole se hissi. Joo selvisin onneks, mutta näin vielä seuraavana yönä painajaisia tuosta :D ei ollu kivaa ei..

      Poista
  2. Voit ottaa tämän kokemuksen myös vahvistuksena, että mitä vain sattuu, selviät kuitenkin :). Kun pahin paniikki iskee päälle, kannattaa yrittää nousta ongelman yläpuolelle, kuin katsella hetkeä itsesi ulkopuolelta. Silloin usein huomaa hätäilleensä turhaan. Ei toki helppoa, mutta harjoittelemalla sekin onnistuu :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo niin pitäis osata ajatella noin, mutta vähän vaikeata saattaa olla. Ja kyllähän mä vielä joku päivä hissiin uskallan mennä, mutta sitten kun menen niin en ehkä mene yksin..

      Poista