perjantai 3. tammikuuta 2014

synnytyksestä palautuminen

Johan synnytyksestä on kulunut päälle 4 kuukautta( 4kk 6päivää) joten eiköhän ole aika tehdä postaus palautumisesta. Kun tein testin ja huomasin, että olin raskaana olin maailman onnellisin siitä, että me saadaan vihdoin vauva, vaikka eihän meidän kauaa edes tarvinnut yrittää..anyway ajattelin heti alussa, että saan ihan varmasti raskausaikana ainakin 20kg (vähintään) ja turpoan hirmu isoksi. No en saanut ihan niin paljoa onneksi..sain 10,8 kiloa raskausaikana. Jotkut joo saa vähemmän, mutta jotkut vieläkin enemmän ja tuo ei ollut liika. Iso minä silti olin lopussa ainakin omasta mielestäni..ei ehkä vauvamaha järkky iso ollut, mutta oli sitä ylimääräistä makkaraa jo ennen raskauttakin. Painoin ensimmäisessä neuvolassa raskausviikolla 7 jo 75,4kg ja tuskin oli vielä raskauden takia kiloja tullut joten hiukanhan olin normaalia isompi. Ja viimeisin paino oli neuvolakorttiin merkitty raskausviikolla 42 ja painoa jopa se 86,2 kg!! Ja mun naama oli kyllä ainaki ihan tosi iso ihan kun pallo :D harmi vaan kuvaa ei ehkä ole, mutta järkky se oli. Kuitenkin yksi juttu oli hyvä..nimittäin en saanut raitoja joten raskausarvilta säästyin siis ja siitä olen onnellinen.




Viimeisiä masukuvia on tuo niin ei kunnolla  nää minkäkokoinen olin..

Loppuraskaus aikana olo oli Super tukala, koska kaikki vaatteet puristi ja tissit ei mahtunut oikeastaan mihinkään paitaan kunnolla saati sitten liiveihin kun ne oli valmiiksi jo isot, koska painoa oli enemmän joten odotin tositosi kovasti, että vauva vaan tulisi ulos ja voisin alkaa synnytyksestä toipumisen jälkeen laihduttamaan. En todellakaan tykännyt katsoa itseäni peilistä..no eihän se poika tullut kuin käynnistyksellä sitten. No, mutta kilot mitä sain eli ne 10,8kg oli hävinneet muutama päivä synnytyksestä oli siis helppo aloittaa laihduttaminen kun ei ollut raskauskilojakaan enää ja painon taas sen 75,4kg

Ensimmäisen kerran kun pääsi lenkille niin eipä kerennyt käymään kun pari kertaa ja kiloja rapisi kiitos myös imetykselle! Alussa en tietenkään mitenkään kovasti voinut urheilla, vaikkakin halu olisi kyllä ollut kova ..tahdoin niin kovasti parempaan kuntoon. Aloitin pienillä vaunulenkeillä ja sitten poljin kotona kuntopyörällä ja pikkuhiljaa pääsin salille rehkimään ja se on kyllä niin huippua ja fiilis salin jälkeen on aivan mahtava! Ja nyt olen kyllä saanut kiloja hyvin karistettua,koska painan tällähetkellä 63kiloa! Eli 12,4 kiloa on painoa lähtenyt siitä kun alotin laihduttamaan ja vielä pitää kyllä pois saada muutamia kiloja, mutta paljon tyytyväisempi olen nytten :)


 





Vähän vielä pitäs saada ylimääräistä kyllä pois, mutta parempi on kyllä nytten kun ennen raskautta. Eli voin olla aika tyytyväinen itseeni :)

2 kommenttia :

  1. Vastaukset
    1. kiitos :) joo no ihan kyllä hyvin oon palautunut..ei onneksi jäänyt mitään roikkuvia nahkoja vaikka vähän pelotti, että jos sellaiset jäis :D

      Poista