maanantai 13. tammikuuta 2014

mitä pojalle ulos päälle?

Äitinä oleminen oli alussa vähän haastavaa..tietysti, koska olihan se super iso muutos mun elämässä ja ehkä isoin. Haastavaa oli, mutta silti niin ihanaa. Alussa pelkkä pojan sylissä pitäminen pelotti olin varma, että särjen sen heti..hieman tyhmää ajatella noin.. no se meni nopeasti ohi ja kaiken oppi aika helposti kunhan vaan pääsin minäkin jotain tekemään. Alussahan sairaalassa J teki melkein kaiken, koska mulla oli hiukan vaikeaa kun istuminen ei onnistunut ja kävely oli alussa vähän jännää(ja sekin koski..). Ja olin väsynyt, koska olin synnyttänyt ja hemppari oli alle 100. No ei siitä sen enempää, mutta siis ajan sitä tässä takaa, että taas yksi päivä pitkästä aikaa kohtasin yhden haastavan ongelman tuon pojan kanssa.

Ulkona ei ole oikein kunnon pakkasia ollut ja nyt pitkästä aikaa alkaa olemaan lähellä -15 astetta tuolla ulkona. Ja minulle oikeesti on vaikeaa miettiä mitä hittoa mä isken pojalle päälle pakkasella, että se ei jäädy eikä myöskään saa lämpöhalvausta(noin vähän liioteltuna) Ei mun ole ennen tarvinnut miettiä kun omaa pukeutumista ja nyt pitää miettiä mitä ihmettä tuolle pikkumiehelle laittaa tuonne ulos noihin pakkasiin. Kun meidän oli tarkoitus käydä kunnon lenkillä viikonloppuna, mutta se nyt vähän jäi tai käytiin me hieman ulkoilemassa, mutta ei silleen kauas lähdetty kun ei tiiä, että oliko sopivasti päällä toisella.

Eli ihanat äiti ihmiset(miks ei isätkin)niin voisitteko hiukan kertoa mitä te laitatte teidän lapsosille päälle jos ulkona pakkasta on se -15 taikka -20 astetta? Olen tosi kiitollinen jos joku viitsii vastata!!

5 kommenttia :

  1. Mä oon laittanu meidän 1-vuotiaalle body, housut, villa- tai fleecepuku ja sitten toppapuku, talvikengät, kahdet hanskat ja kahdet siksi, että ei pysy nuo peukalolliset rukkaset kädessä niin kahdet peukalottomat vähän ohuemmat hanskat päällekkäin, kypärämyssy ja hattu. Lämmin poika ollu kun tultu ulkoo jos sit tarve alkaa vaatia niin pistän päälle vielä peiton, mutta ei oo vielä tarvinnu. Hirmu hankalaa on ollu tuo pukeminen, kun tuntuu itestäkin ettei oo noihin pakkasiin tottunu, mutta noilla ollaan pärjätty hyvin eikä oo tullu liian kuuma. :)

    VastaaPoista
  2. Ainiin ja unohtu, että jos sitten tuulee vielä päälle niin kalsarit oon pistäny myös ja jonku villatakin, mutta sitten alkaa olla niillä rajoilla, että pojalle tulee hiki. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihanaa, että vastasit (: mä laitoin tuolle pojalle normi vaatteet (body+housut+paksummat sukat) sitten semmosen paksumman vanuhaalarin ja pipon ja sen alle myssyn ja käsiin tietysti lapaset sitten vaa vaunukoppaan makuupussiin ja päälle vielä vähän huopaa..kun mietin, että oisko toppahaalarissa liian kuuma ollut..niin en sitä laittanut ja sopva taisi olla mitä nyt posket vähän viileät oli :s mutta ei kylmissään ainakaan..

      Poista
  3. Mä puen meidän 4 kk vauvalle: body, sukkikset, sukat, housut,(paita), villapuku, villasukat+tumput, kypärämyssy, pipo, rukkaset, toppahaalari. Ja sit vaan vaunuihin unipussiin, koppaan ja viel lämpöpussi päälle.. ei oo liian kuuma, just sopiva meidän likalle!

    VastaaPoista
  4. Mulle neuvottiin sairaalassa että vauvalle pitäis laittaa aina yks kerros enemmän ko itselle. Niinkin yksinkertaista. :) sillä me ollaan pärjätty.
    Niia ja Miika 4kk

    VastaaPoista