maanantai 27. tammikuuta 2014

miten minä liikun

Mun piti tänne vähän kirjoitella miten mä treenaan tai siis yleensäkin miten mä liikun. Mulle sali on kun toinen koti ja mun on aina pakko päästä viitenä taikka mieluummin kuutena päivänä viikossa sinne..muuten voi v*tuttaa! Ja ihan hyvä, että mulla on riittänyt motivaatiota eikä lopu into todellakaan kesken jos aion saada kiinteämmän kropan ja sellaisen mistä on joskus vaan haaveillut kun on omia vatsarenkaita peilin edessä tuijotellut. Ja aika paljon oon jo saavuttanut, mutta vielä on hiukan edessäkin. Synnytyksen jälkeen siis halusin ekaksi vaan olla normaali painoinen kun painon sen 75,4kg . Ja ajattelin silloin, että ehkä minä vielä joskus painan 65 kiloakin jos oikein kovasti teen töitä, mutta sekin paino on mennyt ajat sitten ja nyt lopullinen tavoitteeni taitaa olla 55kg ja siihen on vielä joitain kiloja matkaa,mutta toivon, että pääsen sinne asti(jos en kuitenkaan jostain syystä pääse niin tosi tyytyväinen olisin johonkin 58kiloonkin!)  Tällähetkellä en tarkkaan painoani tiedä, mutta sen nään tuossa ensimmäinen päivä kun saan vaa'alla käydä niin, että itse painoni näen. Nyttenkin olen käynyt lähipäivinä vaa'alla, mutta en ole itse katsonut vaan J on tsekannut mitä se näyttää. Ja ihan hyvin on vissiin tippunut alaspäin siitä 62,7kg mitä viimeksi katsoessani painoin.

No eli siitä minun liikunnasta..mun pitää tietysti aika paljon aerobista liikuntaa saada, koska rasvaa pitää polttaa ja alunperin minulla oli tavoitteena saada 3-4 tuntia per viikko, mutta se oli aika helppo nakki joten olen nostanut sitä niin, että mielellään jos ei yli voimaisen väsynyt ole niin se 6 tuntia viikkoon eli 1h per päivä, koska minäkin lepään yhtenä päivänä viikossa, koska lepo on tärkeää. Tuon 6h lisäksi toki tulee myös salitreenit eli se viikon kokonais liikuntamäärä aika lailla siinä 11 hujakoilla yleensä pyörii(viime viikolla 12h) Varmaan vähän vähemmälläkin pääsee kuntoon, mutta tuon verran minä liikun..mikäli jaksan.


Ja joka viikko 3 aamuna teen aamuaerobista(nyt ei ulos oikein pääse lenkille) niin poljen siis 20-30min kuntopyörällä ennen kun syön yhtään mitään. Sitten vaan niinä kolmena päivänä (eli ti,pe &su..mulla) teen loput 30-40minsaa salilla. Ja jos en aamulla poljen niin sitten poljen päivällä tai illalla kotona+ vielä salilla. Miten vain kunhan sen yhden tunnin joka päivälle saisi paitsi se lepopäivä pyhitetään :D Siis 6 päivänä viikossa 1h aerobista+ se 50min kuntosali treeniä yhteensä siis 1h 50min liikuntaa päivässä vähintään, koska joskus on tullut sellaiset 2,5h per päiväkin, mutta ei siis aina. Ja myös vatsalihakset treenaan erikseen kotona kolmena päivänä viikossa..niin eiköhän nekin joskus ole hyvässä kunnossa tai ainakaan ei ihan kakassa kunnossa. 

Ja loppuun vielä, että saa nähdä miten käyn kun on päässyt tai jos pääsen tuonne tavoitteeseen, että aloitanko sitten syömään enemmän, koska tarkoituksena olisi saada hiukan edes lihasta(mielellään siis näkyvää lihasta) ei mitään övereitä siis, mutta vähän edes. Katson sitten haluanko saada enemmän painoa kun sitähän tulee pakosti jos lihas kasvaa, mutta pitää vaan olla sitten tarkka ettei tule rasvaa liikaa takaisin :D No siitä sitten enemmän joskus kun on ajankohtaista tuo.



Onko muita urheiluun hurahtaneita? :) ja oli pitkä pätkä tekstiä joten kiitos jos jaksoit lukea ja kysykää jos on kysyttävää. ja virheitä voi olla, koska kiirellä kirjoitin.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti