sunnuntai 4. toukokuuta 2014

Miten äitiys on minua muuttanut? osa 1

Tässä menikin vähän kauemmin kun ajattelin ja nyt vasta sain kirjoitettua tämän loppuun kun oli tuossa viikonloppuna muutakin hommaa. En tiedä olenko muitten silmissä kauheasti muuttunut, mutta olen mä vähän erilainen ihmisenä kuin ennen meidän Joel poikaa.

1. Ekaksi asia joka ihmisessä muuttuu luultavastiu melkeinpä pakosti äidiksi tulon jälkeen (luulisin, vaikkakin poikkeuksia tässäkin asiassa varmasti löytyy) Eli byebye bilehirmu Sonja..ennen tuli siis vietettyä enemmän tai vähemmän kosteita viikonloppuja aika usein ja nyt ne on kyllä jäänyt historiaan. Ja no lapsi kun tulee niin eihän sitä edes voi olla joka viikonloppu perseet olalla, mutta minulla ei ole mitään kaipuuta edes sellaiseen. En väitä ettenkö ikinä halua tuulettumaan, mutta luulenpa,että minulle riittävästi olisi esim: joku 3 kertaa vuodessa ja nautin paljon enemmän perheen kesken vietetystä ajasta.

2. Herkkyys..niin olen toki ennenkin ollut hieman herkkä ihminen, mutta jos raskauaikana tietysti hormonien takia olin ihan yliherkkä ihminen ja itketti kaikki kauhean helposti. Ja ei se loppunut siihen,että poika syntyi vaikka en tietenkään enää itke tyyliin jos telkkarissa luonto-ohjelmassa joku eläin kuolee..muistan raskausaikana kun katsottiin jotain ohjelmaa jossa oli norsu ja lammas ja se norsu oli sen lampaan kamu ja ne kulki yhdessä ja sitten se norsu jossain välin kuoli kun se sairastui ja voi sitä itkun määrää..itkin hysteerisesti :D mutta siis niin edelleen jotkut pienetkin asiat koskettaa herkemmin kuin enne  poikaa..ei toki tuollaiset niin kuin tuo norsulammas juttu, mutta äh pointti oli se,että olen herkempi kuin ennen!

3.Itsekkyys..voin sanoa,että olin ennen aika itsekäs ihminen tai ainakin paljon itsekkäämpi kuin nytten, vaikka olen toki parhaani mukaan yrittänyt ajatella muitakin kuin itseäni. Enkä ole ajatellut ikinä niin,että  kaikki aina menee niinkuin minä tahdon. Siis ennen tykkäsin aina itselleni shoppailla usein, vaikka mitä ja oli kivaa,että minä sain jotain uutta vaatetta. No shoppailen toki silloin tällöin itselleni vieläkin jotain, mutta nyt rahaa menee tietysti poikaan ja pojan tarpeisiin eikä ole rahaa aina itselle shoppailla ja poika on tietysti laitettava etusijalle. Välillä toki hieman ärsyttää,että ei jotain kivaa itselle saa, mutta ennen olisin ostanut sen tyyliin ajtuksella ,että "no syön, vaikka puuroa kaksi viikkoa,että saan nuo ihanat kengät!!"

4. Säästeliäisyys..tuli mieleen tuosta edellisestä. Ennen siis törsäsin rahoja oikein mielellä, vaikka todellakaan minulla ei ollut paljoa rahaa opiskelijana ja elin melkeinpä yli varojeni. Usein tuli tilattua itselleni vaatteita H&M:ltä ja jotkut vaattekin jäi vaan koristamaan vaatekaappia eli en siis varsinaisesti edes tarvinnut jotai, mutta no ostinpa silti. Nykyään joo tietysti shoppailen itselleni edelleen silloin tällöin jotain, mutta en läheskään tilaile vaatteita niin usein kuin ennen (eli parhaimmillaan kaksi kertaa per kuukausi) Nykyään mietin monesti,että kylläpä voisin tilata jotain kivaa ja ostoskorissa on tuotteita, mutta kuitenkin poistan kaikki sieltä enkä tilaa mitään. Nyttenkin minä en ole vielä ostanut kesävaatteita itselleni ja todellakin tarvitsisin niitä ja perjantaina katselin netistä ostoskoriin h&m:n sivuilla vaatteita, mutta taas jätin tilaamatta, vaikka minulla on rahaa säästössä ja voisin tilata, mutta en vaan vielä halua tuhlata.

5. Elämäntavat on muuttunut..no en tiedä johtuuko pelkästään äitiydestä tuskin vaan osittain myös siitä,että olen laihduttanut ja treenaan ja tahdon kropan joka näyttää hyvälle eikä silloin voi syödä pizzaa ja rasvaisia ruokia ja juoda limua monta kertaa viikossa ja syödä karkkia..silloin voi heittää menemään haaveet paremmasta kropasta. Syön nykyään paljon enemmän kasviksia ja hedelmiä enkä syö niin usein juuri noita: pizzaa,karkkia jne. Ja vaikka treenaankin ja ruokavalio ja se mitä syön on erittäin tärkeää jos tuloksia haluaa..voin syödä nykyäänkin paljon ja pitääkin syödä jos haluan lihasta, mutta eri asia ottaako kalorit pizzasta vai kanasta ja kasviksista esim. mutta niin tahdon myös antaa lapselleni hyvää kotiruokaa ja, että oppii syömään kasviksia eikä nirsoile kaikesta ruoasta kun oppii syömään monipuolisesti ja maistamaan eriruokia. Ja me J:n kanssa lenkkeillään ja liikutaan joten uskon ja toivon,että meidän poikakin viettää aikaaa muutenkin kuin sisällä sipsiä syöden ja telkkaria katsoen.

Tuossa oli jo muutama ja tekstiä aika paljon joten tämä postaus tulee kahdessa osassa ja jatkosa saatte muutaman päivän sisällä :)

8 kommenttia :

  1. Kiva olis jos tekisit postauksen tulevaisuuden suunnitelmista. Esim että millon aiot lähtee opiskelee ja mitä alaa tms. :) Tai vaikka postaus sun lapsuudesta/nuoruudesta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin kyllä heti kun kerkeän niin toteuttaa !! :) kiitos paljon toiveesta..nuo on aina tervetulleita!!

      Poista
  2. Tuonne sun toiseen blogiin ei voi muutes kommentoida anonyyminä! Olisin vaan kommentoinu uusimpaan postaukseen, että et sä mun mielestä sillon muutama vuos sittenkään hirmu lihava ollut. Siis tyyliin joskus about 4-vuotta sit. :) Eilen löysin sun blogin toisen blogin kautta ja ilta siinä menikii ku kokonaan tän luin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aijjaa..no pitää käydä korjailemassa virhe ;o ja kiva että oot käynyt lukemassa :)!!

      Poista
    2. ainii ja unohtu kysyä..että mitenkä sä tiiät mille oon näyttäny semmoset 4 vuotta sitten ? ;oo kun en ole blogia kirjottanu läheskään niin kauaa

      Poista
    3. Ehkä mä näin sua sillon. :) Esim Iisalmessa Ohenmäessä... ;)

      Poista
  3. hmmm..nyt jäi häiritsee kuka on kyseessä :D

    VastaaPoista
  4. Ykspähän vaan. :P

    VastaaPoista